Rwanda - Verplichte rustpauze reisverhalen 🇷🇼

17 januari 2019 - Kigali, Rwanda

Na een aantal maanden van erge pijn in mijn rechter schouder, het gevoel van elektriciteit in arm en vingers, en diverse ontstekingen zullen we moeten wachten op het reisverhaal en foto's van Tanzania.

Inmiddels zijn we al een week in Rwanda en van het land nog weinig gezien behalve het ziekenhuis. Afgelopen zaterdagmiddag een gesprek gehad met orthopedist en werd direct doorgestuurd voor een MRI scan. Maandagochtend terug voor de uitslag en deze hadden we niet aankomen, het blijkt dat ik een flinke nekhernia heb en de zenuwen naar mijn schouder en arm geblokkeerd zijn. De orthopedist raadde me een operatie aan, en dit zouden we dan thuis moeten doen. Shit, terug naar Nederland en onze reis niet kunnen afmaken zou echt een verschrikkelijke domper zijn. Wel zou met behulp van fysiotherapie de klachten verminderen en inderdaad is dat ook zo. Inmiddels al 3 sessies achter de rug en voel me elke dag beter. Vanmorgen een gesprek gehad met neurochirurg, prikkels en kracht getest en volgens hem mag ik na nog een hele week fysiotherapie, goede medicijnen en een nekbrace die ik voorlopig én onder het rijden moet gaan dragen wel goed komen en onze reis vervolgen.

Ik ben super blij met alle hulp die ik hier krijg, én ook nog eens heel snel. En niet te vergeten de steun van familie en vrienden, top!! ❤

We staan op een fantastische leuke plek in Kigali waar veel reizigers en locals komen, dus we vermaken ons best.

Zodra het weer lukt, zullen we een verslag van Tanzania plaatsen maar voorlopig even rust.

Liefs

1. Ary Huizer:
    17 januari 2019
    Oei, dat klinkt niet leuk! Take care!
  2. Kees en Anneke:
    17 januari 2019
    Balen zeg, gelukkig dat je baat hebt bij de behandelingen.
    Leest wel lekker vlot deze keer ;-) Ging er al helemaal voor zitten.
    Beterschap verder en we zien de verhalen weer tegemoet.
    Liefs, Kees en Anneke
  3. Klazina:
    Wij hopen het allerbeste!!!!❤️
  4. Corrie en Wim.:
    17 januari 2019
    We hadden al van het probleem gehoord van je moeder. We hopen dat jullie de reis kunnen voortzetten en wensen jullie veel succes en beterschap uiteraard. We zien uit naar het vervolgverhaal.
    Liefs. Corrie en Wim.
  5. Els v Kempen:
    17 januari 2019
    Wat erg jo ik heb dat ook gehad !!!
    Week in zieken huis gelegen veel morfine gehad en daarna langzaam over gegaan !!!
    Alleen oppassen met zwemmen.
    Heel veel sterkte en beterschap gewenst!!
  6. Leopollemans:
    17 januari 2019
    Hoi dat is een streep door de rekening maar hopen dat je snel weer opknapt en jullie reis weer kunnen vervolgen wij wensen je beterschap en hopen de volgende keer op beter nieuws gr Leo en anja
  7. Els en Mels:
    17 januari 2019
    Verplicht rust nemen valt jullie zwaar maar gezondheid gaat voor!
    Sterkte groetjes Els en Mels
  8. Teddy:
    17 januari 2019
    Heeey , dat is waardeloos zeg! Jammer van de verhalen, maar wij wachten wel. Eerst maar goed opknappen, zou zo balen zijn als jullie hiervoor de reis af zouden moeten breken. Hoop dat de fysio en de rust snel helpen. Pijn is maar niks! Hou je taai en laat je flink verwennen door je mannetje hè! Dikke kus uit t koude Holland
  9. Ed saakstra:
    17 januari 2019
    Sterkte, en veel reis plezier
  10. Hans en Annie:
    17 januari 2019
    Dat is dan heel pijnlijk en knap vervelend ,hoop dat de rust helpt en de fysiotherapie goed aanslaat,
    Maar hopen dat jullie binnenkort weer je reis kunnen vervolgen.
    Veel beterschap, en groeten van ons uit Oude Tonge
  11. Maarten en Marleen.:
    17 januari 2019
    Dat is mooi waardeloos zeg .
    Ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat jullie je droomreis alsnog kunnen vervolgen. Heel veel succes.
  12. Martha en willen:
    17 januari 2019
    gelukkig staan jullie op een mooi plekkie, nog ff ertegen aan met de fysiotherapie en we hopen dat jullie dan de reis kunnen voortzetten. Kop op hoor, maar dat zal met die nekbrace
    wel lukken !!!!!!
  13. Marloes van der Blom:
    17 januari 2019
    Daar zit je niet op te wachten! Balen zeg...beterschap bikkel en nog een mooie reis, liefs loes
  14. Ans:
    17 januari 2019
    Nou,...da's heel vervelend en pijnlijk. Hopelijk kom je er met fysiotherapie zo ver mee dat je de reis kunt vervolgen, naar planning. Stekte hoor,...ik duim voor je.
  15. Francien Keizer:
    17 januari 2019
    Oei dat klinkt niet goed! Rustig aan even. Beterschap!
  16. Marcel:
    17 januari 2019
    Rustig aan doen maar ff en laat Wilbert je maar goed verzorgen
  17. Hans en Loes Meijer:
    17 januari 2019
    dat is wel balen, maar …..kop op, jou krijgen ze er niet onder. Succes en beterschap!
  18. Ellen van Reijen:
    17 januari 2019
    Oh dat is minder! Beterschap !
  19. Nicolette:
    Oh jee sterkte !!!
  20. Janet:
    18 januari 2019
    Dat wordt dan flink op de tanden bijten, hopelijk knapt het wat op na al die fysio!!!
  21. Jo&Mau:
    18 januari 2019
    Niet alleen Mogje heeft te lijden blijkbaar... Maar (offroad) rijden met nekhernia is geen pretje.
    Beterschap en operatie zo lang mogelijk uitstellen.
    Xxx oengs
  22. Harry Lefferts:
    18 januari 2019
    Veel sterkte Marianne en natuurlijk ook Wilbert.
    groeten van ons Toos en Harry
  23. Laura:
    18 januari 2019
    Sjeetje, sterkte joh! Ik weet precies wat je voelt. Bij mij ging de hernia met behulp van fysio enzo vanzelf over. Ik duim voor je! Groetjes Toet en Lau 😘
  24. Cornelis Lokker:
    18 januari 2019
    Beste Marianne en Wilbert, hopelijk werken de behandelingen afdoende en is er snel herstel. Gisteren begrepen wij in Oude-Tonge dat het ziekenhuis super is. Bij een noodgedwongen rustiger reis maar genieten van de omgeving daar.
    Groetjes uit Herkingen, Cornelis en Jorien.
  25. Koos:
    19 januari 2019
    Beterschap gewenst lieverds en succes met de behandelingen waardoor operatief ingrijpen niet nodig zal zijn. Grtz, Koos.
  26. Hans de boed:
    20 januari 2019
    We hopen wel dat jullie de reis wel voort kunnen zetten beterschap ! Gr Hans en Marja
  27. Irene:
    22 januari 2019
    O jammer dat het nu zo loopt maar ik hoorde van je ouders dat het nu wel beter met je gaat hopen dat je de reis af kan maken
    Ik wens je heelveel beterschap
    Groetjes van Irene
  28. Corrie huising:
    22 januari 2019
    Dat is geen leuk bericht, maar gelukkig kunnen jullie verder zoals het nu lijkt. Beterschap hoor. Hoop dat het goed komt en je niet te veel pijn hebt. Groetjes Corrie Huising
  29. Gerda van Putten:
    31 januari 2019