Spanje/Portugal/Marokko - Heel veel kilometers ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡ธ ๐Ÿ‡ต๐Ÿ‡น ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡ฆ

31 oktober 2016 - Fes, Marokko

Hier weer eens een update van onze reis.
De laatste keer dat we schreven waren we nog in Caspe, en sinds eergister hebben we voet op Afrikaanse bodem. In die tussentijd zijn we via noord Spanje via de Atlantische kust van Portugal en daarna de Algarve afgezakt tot waar we nu zijn. Fรฉs, Marokko. De hoogtepunten van de laatste weken waren de Picos de Europa. Daar hebben we nog klein stukje offroad gereden en overnacht boven op een berg tussen de schapen, paarden en koeien. Dat verveelt niet snel, zeker als het weer dan ook meezit. Daarna bijna elke dag wel gedeeltelijk gereden. Het weer is ondertussen wat minder dus alles maar vanuit de cabine bekijken maar s'middags altijd een leuk plekje aan de kust opgezocht. Leuke 2 weken gehad maar ook weer niet zo bijzonder om er veel over te schrijven. Dat zal nu wel anders worden. Eergister de boot genomen in Algeciras naar Tanger Med. Gezonde spanning en vooral heel veel zin in een nieuw land. De hele bootreis in de rij gestaan voor stempel in het paspoort maar de grote controle was bij het afreizen van de boot. Moesten hem parkeren tussen andere volgepakte auto's maar na een uurtje lief kijken mochten we verder. Ondertussen bijna donker en nog een uur rijden naar een camping door dikke mist en steile wegen. Maar t'is goedgekomen. De eerste Afrikaanse kilometers zijn een feit. Heerlijk tussen alle oude mercedessen, we voelen ons op ons plek. De dag erna naar Chefchaouen gereden. Mooi plekje maar vooral leuke rit. Het eten en de thee zijn ook goed te doen hier. Vanmorgen wakker geworden en staat er een unimog naast ons. Dit was een Duitser die met 15 man een tour door de duinen ging maken in het zuiden. Rete interessant natuurlijk dus hemd van het lijf gevraagd. Daarna vertrokken naar Fรฉs en na mooie rit en mooi weer aangekomen op camperplaats midden in het centrum. Vrij parkeren moeten we weer even inkomen, toch allemaal nieuw hier. Maar vooral leuk en een beetje spannend.

Fotoโ€™s

1. Ruud:
    31 oktober 2016
    Mooi! Maar het word tijd dat de vooruit gepoetst word dus neem de volgende ferry maar terug :)
  2. Teddy:
    31 oktober 2016
    Wat is Europa toch mooi ook he! Benieuwd naar jullie route in Afrika. Enne kunnen jullie beetje wennnen aan het niets moet, alles mag?
  3. Klazina:
    Spannend hoor,
    overtocht naar Marokko, dikke mist en steile wegen,en onbekende pad,het wordt nu tijd voor het serieuze werk.
    Heb het idee dat het daar wemelt van de campers die op avontuur gaan!!
    Geniet ze!!!
  4. Risjuh:
    1 november 2016
    Afrika, daar kommuh ze an!! Have fun en geniet van het volgende hoofdstuk van jullie avontuur. Xxx
  5. Lieke:
    1 november 2016
    Geniet van Marokko! Na een nachtje wennen is wildcamperen vast makkelijker! Kost je hooguit een euro of twee wanneer iemand vindt dat je snachts moet worden bewaakt :-)
  6. Mart en Beer:
    1 november 2016
    Leuk om te lezen dat jullie je prima vermaken! Geniet van Marokko en de rest van Afrika.

Kus van Mart, Beer en Lobke. X
  7. Martha en willen:
    1 november 2016
    Fijn over jullie te lezen en dat jullie Marokko bereikt hebben. Gauw gegoocheld om te zien waar jullie nu zijn. Parc National de Tazzekka.
    Weer zo.n wonderschoon plekkie !! geniet ervan.Bedankt voor het verslag en de foto's.
  8. Adrie:
    1 november 2016
    Heel leuk om wat van jullie te horen .en hou hem heel .veel rijplezier .groetjes adrie marian
  9. Adrie:
    1 november 2016
    Heel leuk om wat van jullie te horen .hou hem heel .veel plezier .we rijden mee .groetjes adrie marian
  10. Pleun Molendijk:
    2 november 2016
    Leuk weer ff een bericht. Heel veel plezier! Hou je dagboek goed bij is mijn advies. Ik heb er spijt van dat ik er soms gewoon geen zin in had door alle dingen die je onderweg mee maakt vaak geen tijd.
    Groetjes pleun
  11. Christiaan:
    3 november 2016
    Hele mooie fotos zeg. Ik zou wel mee willen reizen met jullie voor een tijdje. Zie zeker uit naar het eind van het jaar. Genieten ervan! Beste
  12. Janet:
    3 november 2016
    Leuk om het vervolg steeds te lezen, elke keer wordt er weer een barriere genomen en elke keer komen jullie kilometers verder, superknap en doortastend.
  13. Bo en Merel:
    4 november 2016
    Hoi lieverds, fijn om weer even wat te lezen en vooral dat alles goed verloopt! Wat gaaf dat er dan net een unimog naast jullie staat, hoest meugeluk Geniet maar lekker verder en het weer zal vast beter en beter worden! Dikke knuf van ons, wij gaan maandag de lucht in naar Gambia tm de 21e. Kunnen we wel communiceren ff met rooksignalen enzo
  14. Leopollemans:
    4 november 2016
    We vinden het leuk om jullie
    Reisverhaal te lezen en de fotos te bekijken we zien dat jullie daar genieten groetjes leo en anja
  15. Jan:
    Goedemorgen luitjes!

Geweldig dat Marokko, nu gaat het er echt op lijken, gelijk een compleet andere wereld en dan is Marokko nog aardig lux, spannend wat er allemaal nog komen gaat. Ik volg jullie op de voet, prachtige foto's ga zo door, we zijn jaloers op jullie ;-)
  16. Leopollemans:
    6 november 2016
    hallo hoe is het met jullie nog een beetje voltehouden? veel succes en tot horens gr leo en anja
  17. Jacco de Ruiter:
    6 november 2016
    Geweldige foto's .... mooi verhaal !
    Leuk om te zien waar jullie uithangen. Geniet ervan en kiek uut !
  18. Gerda:
    6 november 2016
    Weer van die mooi foto's. Heerlijk genieten!!
  19. Bert en Marian:
    10 november 2016
    SPANNEND
    Mooi verhaal geniet er van.
    En uutkieke
  20. Martha en willen:
    10 november 2016
    Heerlijk om weer over jullie te lezen. Bij de zin "blij met de nomade op de brommer" verwachtte ik eigenlijk dat ie op z"n kameel zou zitten !!
    En die foto van Wilbert bovenop de wagen, dacht even dat er een zandstorm aan kwam.....vanwege die lucht erachter !!!
    Voorzichtig hoor !!! Maar geniet ervan.
  21. Leopollemans:
    28 november 2016
    We vinden het geweldig omjullie

we

g

Jullie

we genjeten

we gen

we hebben weer genoten van jullie verhaal en watzijn defotos weer prachtig je zou er jaloers opworden grapje en geniet tv er

we genieten weer van