Marokko - Off-road deel 1 🇲🇦

10 november 2016 - Merzouga, Marokko

Goeiedag. Hier weer een update van onze reis. Na de steden Chefchaouen en Fez met alle drukte van dien vertrokken richting het oosten van Marokko om langzaam aan de roadbooks te gaan beginnen die we van Maurice en Jolanda te leen hebben. Nogmaals dank daarvoor. Die dag zijn we naar N.P. Tazzeka gereden. Na 9km over stenen op mooi plekje in de bergen beland en hier de rust gevonden die we nodig hadden. Volgende dag mooi weer en verder met chillen tussen de geiten, schapen en een paar honden van een herder rond de camper. Eind van de middag weer verder en s'avonds bij een gite geslapen en tajine gegeten, eten is echt super lekker overal en als er de gelegenheid is dan gaan we uit eten. Daarna via een omweg naar Taourirt gereden. Vandaar de volgende dag begonnen aan het roadbook. Beetje puzzelen in het begin maar aldoende ging het beter en prijzen winnen dien we toch niet dus het gaat vooral langzaam. Heel veel stenen met soms spannende stukjes. De eerste nacht midden in de woestijn geslapen. Om 6uur donker en gelijk fris dus niet laat gemaakt. Zowiezo liggen we meestal al om 9uur maar wel 5:30 wakker om de zonsopkomst te zien. De volgende dag door afgelegen gebieden gereden over heeeel veel stenen. Auto en banden hebben het zwaar te verduren. S' avonds bij Oase geslapen waar ook nomaden woonden. Die ene was net Johnnie Depp als piraat. De volgende dag regen. Ene gladde modderbende. Geweldig om te rijden en 2keer modder rivier doorgestoken. Super spannend. Zullen wel foto's op de site zetten dat zegt meer dan woorden. De dag erna het mooiste stuk tot dan toe gereden en naast hele grote stenen ook de eerste stukjes zand. Om 4uur bij een geweldig mooie oase beland en vlug aan het bier en hout sprokkelen, maar toen het donker werd kwamen 2 militairen ons vertellen dat het militair gebied was en verboden te slapen. Lekker dan. Dus in het donker verder, eigenlijk ook wel leuk maar we kwamen in mul zand en slecht zicht. Ook nog gevold door een Drone dus erg blij toen we een nomade op zijn brommer tegen kwamen en de weg wist. Daar thee gedronken gegeten en met handen en voeten gecommuniceerd. Super gastvrije mensen en daar bivak voor de nacht. De volgende dag lucht uit de banden en de eerste meters door kleine duinen gemaakt. Helemaal happy hoe makkelijk de Unimog dat doet, echt geweldige ervaring! Na veel zand in Merzouga aangekomen en heerlijk gegeten en Peter en Caroline uit München getroffen. Aardige lui en met hen mooi plekje in de duinen gevonden en eerst weer eens een paar dagen relaxen. We zijn allebij versleten van het piste rijden en nu weer eens tijd voor wasje draaien, internet en een goed boek. Nogmaals de foto's zeggen meer dan woorden.

1. Teddy:
    10 november 2016
    Super mooie foto's weer! Wat een prachtig continent om zo'n avontuur op te hebben! En zijn nog niet eens op de helft. Wij genieten digitaal al, bijna niet voor te stellen hoe geweldig jullie t hebben. Ben alleen nieuwsgierig, als pas getrouwd stel niet de standaard kaart lees ruzies? Op de foto zien jullie er heerlijk gelukkig uit! Mooi! Xx
  2. Klazina:
    10 november 2016
    Wat een prachtige oranje woestijnfoto,s zeg.
    En wat een belefenis lijkt me dat,om daar doorheen te kunnen rijden.
    Fantastisch hoor,mooi verhaal ook,take care!!!!
  3. Birgit:
    11 november 2016
    Wat een heerlijke verhalen!! Lekker genieten!! En blijf de foto's maar lekker veel posten zodat wij hier in nl er dromerig jaloers naar kunnen kijken en het een heel klein beetje mee kunnen beleven wat jullie allemaal aan het doen zijn!! Dikke kussssss xxxxx
  4. Adrie:
    24 november 2016
    We genieten van jullie verhaal en fotoos .en heel de familie geniet mee .heel veel plezier
  5. Klazina:
    26 november 2016
    Weer zie je de grote verschillen van de natuur,bij elke volgende etappe weer iets verrassends,heel mooi om te zien waar de wegen heen liggen.lfsX