Andorra/Spanje - Op grote hoogte ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡ฉ ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡ธ

5 oktober 2016 - Caspe, Spanje

Vorige week aangekomen in Andorra. Was ik al vaak voor mijn werk geweest maar nu is het plan om voor het eerst saampjes wat bergpaadjes te gaan ontdekken met ons monster. En dat is gelukt. Het weer was die dag wat minder maar de omgeving niet minder mooi. Die nacht geslapen op idyllisch plekje aan een riviertje midden in de natuur, en tevergeefs geprobeerd vuur te maken maar met nat hout valt dat niet mee. Dag daarna weer verder over de 4x4 route en met zon erbij vollan in ons sas en we navigeren met de fiets navigatie. We kunnen er geen genoeg van krijgen en van een herder weer een andere 4x4 route gekregen van Spanje over coll de Cabris richting Andorra. S'nachts geslapen boven op de coll tussen de wilde paarden. S'morgens vroeg op en de zon op zien komen en tot de middag de omgeving op ons in laten werken. Daarna weer afgedaald naar de drukte van Andorra stad en langs de Mercedes geweest voor een koppeling cilinder. Hoef ik me daar geen zorgen meer om te maken. Eind van de middag naar camping in Castellbo gereden om wasje te draaien en daar Jaap, Richard en Sander ontmoet die op motor vakantie waren. Zelfs nog klein stukje op de motor mogen doen. Gaaf!. S' avonds met z'n allen heerlijk wezen eten. De volgende dag fietsen, wassen en eind van de middag weer de natuur in en overnacht bij berghut. Hier lag wel droog hout en voor het eerst kampvuur gemaakt, en dan voel je je een echte man natuurlijk. Dag daarna afgedaald over onverharde route en richting Vielha gereden over hoge passen. Kom erachter dat de versnellingsbak olie lekt dus weer een nieuw aandachtspuntje. Eind van de middag weer 4x4 pad opgezocht om te overnachten in de natuur en daar was de uitlaat losgetrild. Samen tijdje bezig geweest en provisorisch gemaakt.De volgende dag via het dorpje plan afgedaald en geweldig mooie route naar Monte Perdido gereden. S' middags een bergpad gepakt naar een stuwmeer op 2400m. 11km en 3uur over gedaan. Pittig tochtje en geweldig mooi. De volgende morgen regen en maar vlug afgedaald. Je weet maar nooit wat dat met de route doet. Na 2,5 uur weer beneden en richting de Canyon van Ainsclo gereden. Dit is echt de mooiste route die we ooit gereden hebben. Zullen het filmpje op de site zetten. Daarna via mooie wegen in het plaatsje Biescas beland en vroeg naar bed. Versleten van het rijden. De volgende dag richting Caspe naar de oom en tante van Leon. Wel weer even lekker om uit de bergen te zijn. Stuk minder intensief rijden. In Caspe aangekomen Adrie en Marian ontmoet en dat klikt geweldig. S'avonds Paella boven het open vuur. Heerlijk. De dagen erna met Adrie volop aan de Unimog gewerkt en gisteren eind van de middag koppeling cilinder, sealtje op de versnellingsbak en uitlaat Afrika proof gemaakt. Heel erg blij dat het allemaal opgelost is en super gezellig met z'n vieren en genieten en van het pracht plekje waar Adrie en Marian wonen. Dit was het weer voor nu.

Fotoโ€™s

1. Gerda:
    5 oktober 2016
    Wat een mooi verhaal zeg. Mooi avontuur !
  2. Klazina:
    5 oktober 2016
    Mooi verhaal weer,met de foto,s erbij,genieten we meer mee!!!!
    LiefsX
  3. Fam. van Schelven:
    5 oktober 2016
    Wat een mooie reis hebben jullie al, gewaagde paadjes , das niks voor ons bussie en zeker niet voor mij, ha ha !!
    Jullie genieten wel zeg, schitterende foto's en filmpje.
    Liefs en dikke kus van de meiden xxx
  4. Truus:
    5 oktober 2016
    butengeweun zeit wat een avontuur
  5. Kees en Anneke:
    Wauw!
  6. Risjuh:
    5 oktober 2016
    Ziet er prachtig en gezellig uit! Hopelijk niet teveel "andachspuntjes" meer an de wagen! Miss you, dikke kos
  7. Teddy:
    5 oktober 2016
    Wat een prachtige route! Mooi dat jullie hoog in de wagen zitten, mooie uitzichten en voor ons gave video's! Hoop dat jullie niet meer technische probleempjes krijgen! Anyway, volle bak genieten jullie! (En wij ook door jullie blog! Super)
  8. Martha en willen:
    6 oktober 2016
    Mooie tocht hoor. goed gereden ook, want het lijkt me inderdaad vermoeiend rijden zo slingerend langs de afgronden !!!
    Gerust dat alles gerepareerd is, kan het monster er weer tegenaan !!
    Kijken uit naar jullie volgende verhaal.
  9. Adrie:
    7 oktober 2016
    Het was een gezellige klusweek en leuk om jullie te ontmoeten.een hele fijne goede reis .groetjes adrie en marianne
  10. Jo&Mau:
    9 oktober 2016
    Jaja zo lijkt het bijna nog of het leuk is wat jullie aan het doen zijn, maar wij mogen morgen weer lekker werken, dusszt...
  11. Carel Regenboog:
    10 oktober 2016
    Mooie tocht en een goed verhaal. Zo'n reis verveelt nooit. Geniet ervan. Groeten Carel en Lien.
  12. Gerda:
    25 oktober 2016
    Hele mooie foto's hoor Marianne en Wilbert.!!