België/Frankrijk - Het eerste weekje onderweg 🇧🇪 🇲🇫

24 september 2016 - Pas de la Casa, Andorra

Zo, de eerste week is een feit.
En wat voor week. Vorige week begon na van iedereen afscheid genomen te hebben onze grote reis. Vrijdag zijn we naar het overlanders.be treffen geweest waar onze vrienden Leon en Marieke plus kids en hond Lucie ook waren. Was rete interessant en vooral gezellig. Ook een hoop lotgenoten ontmoet waar we veel info van kregen. Zondag net voor we vertrokken kwam vriend Jan nog ff langs,leuk. Op de grens van Frankrijk nog gecontroleerd door de Douane. Heerlijk om te zeggen dat we een rondje Afrika gaan doen haha. Dat maken ze niet iedere dag mee. Via Reims,Moulins,Aurillac,terecht gekomen aan de rivier de Lot. Pracht weer en dito omgeving en woensdag eind vd middag kwamen Maurice en Jolanda hun vakantie met ons afsluiten. 2 mega leuke dagen gehad en goede tips voor het offroaden en Roadbooks van heel Marokko te leen gekregen. Daar zijn we heel dankbaar voor en daar gaan we veel aan hebben. Vandaag de 24e hebben we er weer heel veel zin een stukje te gaan karren en met volle bak zon aan de hemel zijn we om 9uur vertrokken. Nog ff een pitstop bij de Mercedes voor wat filters en heerlijk over de Franse wegen getuft. "Den Unimog" doet het goed, lust wel aardig slokje olie en mn koppeling cilinder lekt dus daar moet ik ff voor gaan kijken in Spanje. Nu op grote parking in Andorra. Nog wat geshopt en voor het eerst het kacheltje aan in de huiskamer. Zo lekker knus. Morgen gaan we eens kijken of "den Unimog" last van hoogtevrees heeft. We gaan dan eens wat mooie wandelpaden testen door de bergen. Nu al zin in. Dat was het voor nu. Zodra we wifi hebben volgen wat foto's.

1. Klazina:
    24 september 2016
    Leuk verslag over de afgelopen week.beter kunnen jullie de reis niet beginnen.hopelijk valt de reparatie mee,en genieten jullie verder in Spanje.Hier nog zomerse temperaturen,dus ook nog steeds genieten.heel veel plezier samen en weer een hele fijne week LfsX
  2. Risjuh:
    24 september 2016
    Mooie "aftrap" van jullie avontuur. Leuk geschreven, Willy.
    Heel veel plezier morgen met klimmen! Dikke kos
  3. Teddy:
    25 september 2016
    Echt leuk dat jullie de moeite nemen een blog te schrijven. Leest lekker weg en super leuk jullie reis zo te kunnen volgen. En tussen de regels door kun je al lezen dat jullie heerlijk relax zijn! Enjoy! En kijk uit naar jullie volgende blog. Xx
  4. Joanne:
    Hoi ome Wilbert en tante Nanne,
    Fijn dat het leuk is, jullie zijn nog maar net weg maar ik mis je nu al. Ik kijk elke dag op de kaart waar jullie zijn want dat vind ik leuk.
    groetjes Robin
  5. Martha en willen:
    25 september 2016
    succes in de bergen. En teveel "in de olie"is niet goed hoor. Effe repareren als het kan.
  6. Christiaan:
    25 september 2016
    Thanks for the update. Heerlijke eerste week. In dit tempo zit je eind November in Kaapstad dus doe get rustig an! Liefs
  7. Gerda:
    25 september 2016
    Leuk jullie vanmorgen even gesproken te hebben. Ben wel benieuwd of de Unimog geen hoogtevrees heeft. XXX
  8. Franck & Carin:
    27 september 2016
    Ha, ha, we hoorden jullie vertrekken uit St. Cirq Lapopie. Die Unimog heeft ons wakker gemaakt. We lagen nog in bed. Jullie waren vroeg op pad dus. "Daar gaan ze" zeiden we tegen elkaar. Héél veel plezier en maak er een mooi avontuur van! We blijven jullie volgen.
  9. Bo en Merel:
    27 september 2016
    Hi lieverds, mooi verhaal en op fb al de schitterende foto's gezien. Wat een pracht allemaal! Suk6 met het "olie verhaal" maar dat krijg je vast wel gefixt Wil! Nou plezier off road en tot lezend weer. X van ons
  10. Marga Deelen:
    28 september 2016
    Hallo Marianne en Wibert wat leuk om dit zo te volgen,jullie genieten er echt van,en voorzichtig in de bergen⛰
  11. Gert:
    Looking Nice and Joyful.
    Love you.
  12. Klazina:
    4 oktober 2016
    Zooo,spannend zeg,en een flink gehobbel.Super gaaf de video,dan heb je een beetje idee hoe het er aan toe gaat.Vind het ook best wel n beetje eng als je langs die buitenkant rijdt.Foto,s ook mooi,das weer eens wat anders dan in de file bij ons,haha.veel liefs van ons
  13. Klazina:
    En fantastisch mooie foto,s Super
  14. Mirjam en Lars:
    12 december 2016
    Hey Nanne en Wilbert,

Ontzettend leuk dat jullie geplande avontuur werkelijkheid is geworden! Echt leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken. We zijn benieuwd hoe de rest van je reis verloopt. Geniet ervan!